Když někomu věnujete svou papírovou vizitku, dotyčná osoba se na ni zahledí a je-li vzhledově zajímavá a originální, bude to jistě mít pozitivní efekt. Vizitkou v kontaktu s lidmi je ale i mnoho dalších faktorů, například to, jak jste upraveni, jak se oblékáte, zda vkusně či nevkusně, zda nezanedbáváte svou hygienu, a co se týče vašeho pracoviště, zda je také uklizené a čisté. A právě úklid kanceláří je téma, které by mělo zajímat každého, kdo tyto prostory využívá.
Podlahou to začíná – úklidová firma, která provádí úklid kanceláří Modrý žralok každý den, se stará v první řadě o čistotu vašich podlah. Vysává nebo čistí koberce a vytírá vodou se saponáty pevné podlahové krytiny. Podlaha je obvykle tím prvním, čeho si každý povšimne, a toto je tedy první kancelářská vizitka, která by měla být v naprostém pořádku.
Odpadkové koše – zdánlivá malichernost, která však dovede znepříjemnit život. Pokud se zapomene na vysypávání odpadkových košů, mohou v nich zahnívat zbytky potravin od svačiny nebo se na nich tvořit plísně. Kupříkladu nezkonzumovaný kus párku a vlašský salát se za tři dny v odpadkovém koši promění v zapáchající hmotu, a odtud se navíc začnou šířit do ovzduší toxické spory plísní. Zápach odpadkového koše tedy rozhodně není dobrou vizitkou.
Stoly, komody, stolky, skříně – představte si, že se k vám do blízkosti psacího stolu posadí váš klient, kterému chcete ukázat něco na počítači, a on si povšimne na stole několika kroužků od hrnku s kávou, opodál rozdrobeného kusu rohlíku a vytrouseného kolečka salámu. Pokud se k tomu přidá zamaštěný kus stolní desky, upatlaný od vašich zpocených dlaní, bude to nechutné a zřejmě si takový člověk pomyslí, že tady se to s úklidem nějak nepřehání. Toto je další moment, který je negativní vizitkou vaší práce, a může od vás vaše zákazníky či klienty spíše odhánět.